• ROZKŁAD DOWOŻENIA W DNIU 1- 2 WRZEŚNIA

• LIST RZECZNIKA PRAW DZIECKA

• PLANY LEKCJI NA ROK SZKOLNY 2014/15

25.08.2014

W zakładce O SZKOLE opublikowano plany lekcji na nowy rok szkolny!

Niestety czas kończyć wakacje.

Zapraszamy 1 września na uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego o godz. 8.30 w kościele w Łankiejmach oraz o godz. 9.15 w sali gimnazstycznej ZS w Łankiejmach.

• Uwaga! W zakładce DOKUMENTY SZKOŁY znajdują się aktualne i prawidłowe listy podręczników na rok 2014/15. Proszę o sprawdzenie wykazów, które otrzymaliście w czerwcu, niestety były w nich pomyłki, za które najmocniej przepraszam.

• Ogłoszenie

Uroczyste zakończenie roku szkolnego, plan godzinowy:

8.15 - Msza swięta

9.15 - Szkoła podstawowa

10.30  - Gimnazjum

Dowożenie zgodne z obowiozujacym rozkładem dowożenia.

Powrót do domu około godziny 11.30

• "Razem chcemy zobaczyć więcej!" - byliśmy w Trójmieście...

Od stycznia bieżącego roku Grupa Wycieczkowa przygotowywała się do realizacji głównego celu projektu pod hasłem "Razem chcemy zobaczyć więcej!", czyli kilkudniowego wyjazdu. 17 i 18 czerwca po raz pierwszy udało nam się wyjechać na dwa dni do Trójmiasta. Wycieczka zaczęła się mocnym akcentem - jeden z uczniów pomylił miejsce zbiórki i spóźnił się na pociąg do Olsztyna. Na szczęście udało Mu się dotrzeć na czas do Olsztyna, skąd wyruszyliśmy w dalszą drogę. W przedziałach było bardzo wesoło - słyszano nie tylko śmiech, ale i śpiew. Po godzinie 9 byliśmy już w Gdańsku, który przywitał nas pięknym słońcem. Pojechaliśmy do schroniska PTTK, aby zostawić tam bagaże i zaczęliśmy swoją przygodę z Trójmiastem. Zobaczyliśmy piękny port gdyński z dumnie prezentującymi się żaglowcami i statkami marynarki wojennej. Bardzo sympatyczny pan przewodnik opowiedział nam o historii ORP Błyskawica, pokazał najciekawsze miejsca na niszczycielu i zauroczył swoim poczuciem humoru niejedną dziewczynę wink Byliśmy także w niezwykłym miejscu - Akwarium Gdyńskim, gdzie urzekły nas niespotykane gatunki morskich stworzeń. Po obiedzie wróciliśmy do schroniska, by uzupełnić nasz ubiór - zaczęło mocniej wiać i zrobiło się chłodniej, a co niektórzy musieli ratować swoje stopy... Obtarcia udowodniły tylko, jak wiele tego dnia chodziliśmy. Nie pozwoliło to jednak na zmianę planów - późnym popołudniem odwiedziliśmy Sopot. Co tam się działo! Spacerowaliśmy po słynnym "Monciaku", dziwliliśmy się konstrukcji Krzywego Domku, wdychaliśmy jod na Molo. No i oczywiście moczyliśmy nogi w zimnym morzu laugh.

Na drugi dzień czekały na nas zabytki Gdańska. Po zostawieniu bagaży w przechowalni, poszliśmy do Centrum. Wdrapaliśmy się na wieżę Kościoła Mariackiego, by podziwiać piękną panoramę miasta - w oddali widać było stocznię, morze, stadion PGE Arena oraz zabytkową architekturę. Zmęczeni wchodzeniem i schodzeniem z ponad 400 schodów udaliśmy się na lody i... zakupy. Po godzinie 12 ropoczęliśmy wizytę w znanym gdańskim "Żurawiu" - słuchaliśmy opowieści o dawnym Gdańsku, jego historii i potędze. Dopełnieniem wycieczki stał się na pewno rejs po Motławie w kierunku Westerplatte. Płynąc statkiem, oglądaliśmy stare chaty rybackie, pocztę morską, stocznię, twierdzę Wisłoujście oraz historyczny półwysep. Ten ostatnie zrobił szczególne wrażenie, w skupieniu oglądaliśmy muzealne eksponaty dokumentujące pierwsze chwile II wojny światowej.

Do Centrum powróciliśmy tą samą drogą - statkiem wycieczkowym. Głodni i spragnieni udaliśmy się do restauracji na obiadokolację, a następnie na dworzec, by wsiąść do pociągu do Olsztyna. Do domów wróciliśmy tuż przed północą, zmęczeni, ale pełni wrażeń. Ta wycieczka na pewno zostanie na długo w naszej pamięci.

I. Kuncer

• UROCZYSTE POŻEGNANIE ZE SZKOŁĄ

Dnia 24.06.2014r. klasa III gimnazjum przygotowała wieczorek uroczysty na którym pożegnała się z nauczycielami i pracownikami szkoły.

• Rajd rowerowy - poznajemy znaczenie energii wiatrowej.

Dnia 23.06.2014 roku  sprzed ZS w Łankiejmach wyruszył rajd rowerowy. Nasze jednośladowce skierowaliśmy w stronę gminy Reszel, przejeżdzając przez gminę Korsze. Większość drogi towarzyszyły nam nasze wiatraki firmy EDP Renewables. Następną atrakcją było zwiedzanie rynku reszelskiego. Następnie zobaczyliśmy zabytkowy most z XV wieku. Póżniej spacerkiem udaliśmy się na dziedziniec zamku Biskupów Warmińskich i weszliśmy na wieżę. Z wieży zamkowej podziwialiśmy piękno przyrody i upiększające krajobraz wiatraki. Ostatnią atrakcją było wejście na wieżę koścoła pod wezwaniem św. Piotra i Pawła. Niestety w drodze powrotnej mieliśmy małą niespodziankę, a mianowicie z wielkim hukiem wystrzeliła opona w jednym z rowerów. Wszystko skończyło się dobrze.

K.Baten i Wiktor Kragiel

• Rejs katamaranem po Łynie

24.06.2014

We wtorek uczniowie  klas I i II SP pojechali autokarem do Stopek, by tam przesiąść na katamaran i rzeką Łyną udać się na granicę Polsko - Rosyjską.  Rejs wszystkim się bardzo podobał.Dzieci miały okazję zapoznać się z oznaczeniami na granicy państwa. Podziwiały też piękno otaczającej przyrody. Dużą atrakcją okazało się towarzystwo łodzi motorowej, na której odbywał się patrol połączonych służb Policji i Strazy Granicznej. Po powrocie do Stopek najpierw pobawiły się na brzegu rzeki, po czym posiliły  się kiełbaską z grila . Dzieci mogły tak miło spędzić czas dzięki zaangażowaniu nie tylko nauczycielek, ale także jednego z rodziców - pana Mariusza Kragiela, który wycieczkę zorganizował.

• 16.06.2014

Nowe zdjęcia zostały dodane do albumu WYCIECZKA DO OLSZTYNA 13.06.2014.

Nowe zdjęcia zostały dodane do albumu EGZAMIN NA KARTĘ ROWEROWĄ 2014.

• Pierwsze prawo jazdy!

Dnia 12.06.2014r uczniowie klasy IV i V , którzy zdali egzamin teoretyczny z przepisów ruchu drogowego mieli okazję wykazać się sprawnością z jazdy na rowerze, a tym samym zdać egzamin praktyczny na kartę rowerową. Na koniec roku szkolnego uczniowie otrzymają karte rowerową uprawniającą   do samodzielnego uczestnictwa w ruchu drogowym.

Gratulujemy!

• Wszystkich chętnych mieszkańców, dzieci i młodzież posiadających kartę rowerową, serdecznie zapraszamy na I CZERWCOWY RAJD ROWEROWY, który odbędzie się

7 czerwca ( sobota) o godz. 17.00.

Zbiórka o 16.45 przed szkołą.

Trasa rajdu to ok. 10 km przez Wandajny, Wygodę, Trzeciaki, Suśnik i Łankiejmy. Zakończenie rajdu nastąpi na Wesołej Polanie, gdzie przy ognisku zostaną upieczone kiełbaski.

Zapraszamy wszystkich chętnych !!!

Uwaga: dzieci bez karty rowerowej, mogą uczestniczyć w rajdzie tylko pod opieką rodziców.

• Wizyta gimnazjalistów u Funkcjonariuszy Straży Granicznej

16.05.2014

Dnia 16 maja klasy II i III gimnazjum wraz z uczniami gimnazjum w Sątocznie wyjechały na wycieczkę do Sępopola,  na Placówkę Straży Granicznej. Na samym początku Pan chorąży Mariusz Kragiel opowiedział nam, na czym polega praca  w formacji SG,  a następnie poinformował nas, jakie warunki należy spełnić , aby dostać się do Straży. Po krótkim wykładzie wyszliśmy przed budynek jednostki, aby bliżej poznać sprzęt którym się poruszają i na którym pracują funkcjonariusze. Mogliśmy wsiąść do samochodów, łodzi, ale największą atrakcją była przejażdżka quadem. Prócz tego zobaczyliśmy jak działa sprzęt szpiegowski, który znajdował się w specjalnej furgonetce. Do Łankiejm wróciliśmy około godziny 12, a wszyscy byli bardzo zadowoleni z wyjazdu.

Klaudia Gacoń

• 03.06.2014

Nowe zdjęcia zostały dodane do albumu Dzień profilaktyki ZS Łankiejmy.

• Sukcesy uczniów ZS Łankiejmy na XXVI biegach w Baniach Mazurskich

W dniu 01.06.014 r. nasi uczniowie wzieli udział XXVI Mazurskich Biegach Ulicznych w Baniach Mazurskich. Nasza ekipa liczyła 15 uczniów szkoły podstawowej i gimnazjum pod kierunkiem pani Agaty Baten i Krzysztofa Baten. Najlepsze wyniki uczyskali: I miejsce Adam Mazanek (klasaVsp) kat. chł. 2002 - 2003, II miejsce Dawid Andrzej Afrykański (klasa IIg) kat. chł. 1997 - 1995), IV miejsce Dawid Manista (klasa III g) kat. chł. 1998 - 2000, VI miejsce Przemysław Kostek (klasa IV sp) kat. chł 2003 - 2004). W biegu głównym na 3000 m wzieła udział Agata Baten która otrzymała nagrodę specjalną. Gratulujemy!!!!

Krzysztof Baten

• 28.05.2014

Nowe zdjęcia zostały dodane do albumu WIZYTA W PLANETARIUM.